Friday, August 1, 2014

:: #101Dreams Project : Travel Around the world ::


Assalamualaikum everyone. Hope that we all are bless with good health always. InsyaAllah. Malam ni boleh kita belek dan selak Al-Quran untuk membaca surah al-Kahfi. Bagi yang uzur, maybe we can listen to people/ recitation of surah Al-Kahfi. Dapat juga pahala. At least, dengar selalu boleh juga ingat sikit-sikit.

Dreams.
Okay. Tonight Hana nak bercakap tentang dreams. Yup. Dreams.. The one that can make you smiling for no reason in the morning/anytime or the one that makes you terrified. I guess everyone has it right. But dreams is not only just that. Dreams are also about ambition, about things that we really2 want. to archieve in in no matter what. Jadi, dalam bahasa mudahnya Dreams = Ambitions = Impian



Why I put this up? Sebabnya Hana percaya setiap insan ada impian dan cita-cita yang ingin dan amat-amat nak kecapi. Jadikan realiti.

I also has dreams. Semua orang pun ada.
Bak kata kawan Hana "Angan-angan tak perlu bayar, but if kita make it jadi (happened) dah hebat la.. so, angan-angan je dulu"

Hana ada dreams. and these dreams  i always keep in my heart to make it real. Real. Like a dream comes true. Slowly.. Through out the journey of life. lagipun ini kan epilog, so it has chapters..

Jadi, Hana dah tulis impian dan dreams yang Hana nak kecapi in a book. and I call it #101Dreams dan ada yang Hana print dan tampal di board. Setiap hari tengok dan dalam hati selalu cakap "InsyaAllah, aku akan usaha bagi sampai, sampai dapat". And alhamdulillah, a progress...

dan sini Hana nak share one of my dreams.


I want to travel around the world.
First I want to snorkel/diving in the ocean. I always love water and be amazed by the underwater world

Subhanallah. I always be amazed by His creations. Anywhere I travel, I always look up in the sky. It never be the same. The beauty. And alhamdulillah, Allah still gives me chances to explore the world. InsyaAllah, one day I'll make my dreams come true..  may this help us in getting closer with Allah. Berjalan.Berzikir. Ingat Allah.

Perhaps a trip to Perhentian first? Anyone?? Few months left in Terengganu. Will be miss Terengganu and its people.

doakan Hana ya. Semoga dipermudahkan segala urusan dan dapat kecapi impian...
InsyaAllah.



Ikhlas ,
Hana Farhana

No comments:

Post a Comment

HRMIS - Kemaskini Diskripsi Tugas

Assalamualaikum semua. Sekarang kebanyakan penjawat akan sibuk mengisi Deskripsi Tugas di dalam HRMIS. Jadi di sini saya nak kongsikan cara ...